آلودگی هوا و مصرف شیر

با توجه به وضعیت هوای آلوده تهران چه در شرایط هشدار یا بحران باشد مصرف روزانه شیر برای همه مفید و موثر خواهد بود این کار برای کسانی که مجبور هستند بیشتر اوقات خود را در خیابان ها باشند توصیه اکید شده است چون این آلودگی ها در دراز مدت عوارض سوء و گاه خطرناکی در پی دارد و ماسک های معمولی موجود در بازار آنچنان اثری برای کسی که مدام در معرض آلودگی قرار دارد مثل مامورین پلیس راهنمایی و رانندگان و موتور سواران و ... ندارد لذا مصرف روزرانه ۳ لیوان شیر  علاوه بر خواص خود از بروز عوارض محیطی هم جلوگیری میکند کسانی هم به شیر حساس هستند می توانند از شیر سویا یا شیر بدون لاکتوز استفاده کنند .

مطلبی که به زیست ربطی نداره

نکته ای در انتخاب نوت بوک باید مورد نظر باشه تنها اجزایی که می توان تغییر داد ۱- هارد ۲- رم ۳- باطری  است بنابر  این بقیه قطعات غیر قابل تغییر می باشند و باید  در انتخاب آنها دقت شود تا مناسب کار ما  باشد  مثل  سی پی یو ، مادربرد  کارت گرافیک .

یخ

با ورود موج گرما استفاده از آب خنک و یخ تنها راه رفع عطش می باشد که در منزل هیچ مشکلی نیست

اما در بیرون از منزل خصوصا در مسافرت که چاره ای جز تهیه یخ از فروشندگان یخ نیست

فراموش نکنید که :

یخ را در آب شرب نیندازید

بلکه آب را در بطری های شیشه ای یا پلاستیکی داخل ظرف یخ قرار دهید تا هم آب خنک شود و هم از نفوذ میکروب های موجود در یخ به آب نوشیدنی جلوگیری شود . بطور حتم میدونید مریض شدن در ایام مسافرت چقدر سخته ، بخصوص بچه ها که یکی از دلایل اون یخ های بین راهی میباشد

کاری که خیلی از فروشندگان نوشابه ها و آب معدنی در بین راه انجام می دهند

لیمو ترش

لیمو ترش سرشار از ویتامین های آ و ب و به ویژه ویتامین ث و دارای آهن ، کلسیم ، سدیم ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم است در لیمو ترش اسیدهای زیادی وجود دارد که از همه مهمتر اسید اسکوربیک و اسید سیتریک است که از بین برنده اسید اوریک است . لیمو ترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی کننده قوی است حتی اگر در مسافرتها به آب آشامیدنی مشکوک هستید کافی است چند قطره آب لیمو ترش در آن بریزید .

در تابستان شربت لیمونات و خاک شیر که خودتان تهیه کردید رو فراموش نکنید

 

گرما

کارگران و ورزشکارانی که در محیط های بسته کار می کنند باید مراقب از دست آب و املاح بدن خود باشند و سریع جبران شود

کمک های اولیه حمله گرمایی

۱- سرد کردن سریع ژوست

۲- خروج از محیط گرما

۳- خروج البسه مصدوم تا حد ممکن و فرو بردن در وان آبسرد یا استفاده از کیسه آب سرد

۴- بالا نگه داشتن سرد . گردن

۵-مراقب تشنج مصدوم باید بود

۶- همیشه مصدوم گرمایی را به بیمارستان انتقال دهید

 

علائم حمله گرمایی

 دهان خشک - تنفس تند و عمیق - ژوست خشک - داغ و قرمز - گرفتگی عضلات - ضعف ناگهانی

سردرد - سرگیجه - مردمکهای منقبض - تهوع یا استفراغ

حمله گرمایی

این ناراحتی یکی از شرائط واقعی تهدید کننده حیات محسوب می شود این ناراحتی اعلب آفتاب زدگی نیز خوانده می شود در این مواقع مکانیسم های طبیعی خنک کننده بدن از کار می افتد و تعریق نیز در بیشتر بیماران صورت نمی گیرد لذا دمای بدن بشدت بالا رفته و موجب آسیب های مغزی  و ... مرگ نی شود

شنا

با وارد شدن به فصل گرما رفتن به اسخر حال و هوای دیگه ای داره و همه سعی می کنن در طول هفته تنی به آب بزنند که خیلی لذت بخش و مفرحه منتهی باید به چند نکته دقت داشت

اول اینکه تن به هر آبی نزنیم و وارد هر استخری نشیم

دوم حتما از وسایل شخصی استفاده کنید بطور اکید حوله . 

سوم عینک شنای خوب فراموش نشه .

چهارم چون کلر آب استخر پوست رو خشک می کنه سعی از شامپوهای چرب بعد از استخر استفاده کنید .

پنحم در هفته بیشتر از ۲ بار از سونا اونم به مدت ۵ تا ۱۰دقیقه استفاده نکنید .

ششم برای رعابت حال همه همیشه در عرض استخر شما کنید (اخلاقی).

هفتم  شنا مخصوص فصل تابستون نیست  تو زمستون هم خیلی باحاله ، اونای که نرفتن امتحان کنن

 

گزیده مطالب تکمیلی در مورد لنف ( بنا به درخواست دوستان )

دستگاه لنفاوی یک راه فرعی برای جریان مایع از فضاهای میان بافتی به سوی خون می‌باشد. مهمترین نکته این است که دستگاه لنفاوی می‌تواند پروتئینها و ذرات بزرگ را از فضاهای بافتی دور کند، در حالی که هیچ یک از آنها نمی‌توانند مستقیما جذب خون مویرگی شوند. ضرورت این عمل برداشت پروتئینها از فضاهای میان بافتی به گونه‌ای است که بدون آن ظرف 24 ساعت خواهیم مرد.

اعضای لنفاوی اولیه

  • مغز استخوان: که بافت نرم و پر عروقی است که حفره مرکزی استخوانهای دراز و فضاهای بین ترابکولی استخوانهای اسفنجی را پر می‌کند.

  • تیموس: تیموس ارگانی است که در زیر قسمت فوقانی جناغ سینه رشد و تکامل می‌یابد. وزن تیموس در مقایسه با وزن کل بدن در زمان تولد حداکثر می‌باشد و به عنوان عضو لنفاوی اولیه محل تولید لنفوسیت T می باشد. وظیفه اصلی تیموس این است که محلی برای تکثیر و تمایز لنفوسیتهای T می‌باشد که این امر تحت تاثیر فاکتورهای مترشحه از تیموس انجام می‌گیرد. تیموس پس از بلوغ سیر قهقرایی آغاز می‌کند که طی آن جمعیت لنفوسیتها کاهش یافته و بوسیله بافت چربی جایگزین می‌شود.

  ثانویه

 شامل عقده های لنفی - طحال - لوزه ها و پلاکهای پی ریز در دیواره روده می باشد

اثر سنگ ها

آیا می دانید هر سنگ برای خودش اثر و انرژی دارد که در ادیان مختلف هم اعتقاداتی هم به آنها دارند که در دین ما هم به بعضی از اونا اشاره شده مانند :

عقيق:
خواص سري: از بين برنده ترس، ايجاد خوش شانسي، بركت در رزق روزي، اعتماد به نفس، آرامش، تعادل، شادي و سلامتي، شجاعت، چشم زخم، محافظت در برابر حوادث
تقويت: اعصاب، دستگاه گوارش، ريه، استخوان، كمر، شنوايي، چشم ها


فيروزه :
خواص سري: چشم زخم، محافظت در برابر حوادث و بلايا، از بين برنده ترس، استرس و افسردگي، ايجاد شادي و خوش شانسي، رونق كسب و كار
تقويت: قلب، دستگاه تنفسي، چشم ها، گردش خون، گلو، معده، كبد ( در صورتي كه فرد بيمار باشد و يا اتفاق ناخوش آيندي برايش در شرف وقوع باشد، رنگ فيروزه عوض مي شود، گاه در راه مراقبت از فرد و به خاطر مراقبت از وي ترك بر مي دارد.)

خواص درمانی سیر

آیا می دانید با خوردن یا بلعیدن روزانه یک حبه سیر می توانید دستگاه گوارش خود را در برابر عفونتها بیمه کنید

اين كفر نباشد سخن كفر نه اينست   

              تا هست علي(ع) باشد تا بود علي(ع) بود

سیب

سيب ميوه اي است بهشتي، سرشار از ويتامين هاي آ، ب، ث و پتاسيم كه در درمان هاي طبيعي يا طب نتروپتي، دارويي براي پيشگيري از بيشتر امراض شناخته شده است . Eat An AppIe A Day Keep The Doctor Away يعني روزي يك سيب ميل كنيد و دكتر را از خود دور كنيد

سيب در از بين بردن عفونت ها بسيار مهم است. در واقع يك نوع پني سيلين طبيعي است. سيب نه تنها براي يبوست مفيد است، بلكه براي اسهال نيز بسيار موثر مي باشد. اما تفاوت در طريقه مصرف آن است، افرادي كه دچار يبوست هستند مي توانند يك سيب را تنوري كرده و يا در فر بگذارند و شب ميل كنند و يك سيب هم به همين طريق صبح ها ميل شود .

براي درمان اسهال، سيب را رنده كرده  چند ساعت بگذاريد تا رنگش تغيير كند و تيره شود يعني پكتين موجود در آن اكسيده شود و بعد آن را ميل كنيد.

آب سيب تازه سموم بدن را دفع كرده و براي اطفال خيلي مفيد است. سيب ميوه اي است كه ويتامين ب زيادي دارد و به همين دليل براي اعصاب و روان بسيار مهم مي باشد و افراد عصبي بهتر است هر روز يك ليوان آب سيب تازه با كمي گلاب ميل كنند.

سيب درجه تب را پايين مي آورد و براي بهبود گلو درد و سينه درد بسيار مؤثر مي باشد . يكي ديگر از خواص سيب رنده شده اين است كه براي افراد مبتلا به زخم معده بسيار مفيد مي باشد . اين ميوه به علت خاصيت دفع اسيد اوريك، در درمان بيماري*هاي نقرس، آرتروز و رماتيسم بسيار مفيد و مؤثر شناخته شده است .

سيب با دفع اسيد اوريك داروي روماتيسم ونقرس است و درد مفاصل است وبراي تقويت قلب و هضم غذا موثر است . خوردن سيب با پوست يبوست را از بين مي برد و براي كبد مفيد است . ماليدن مقداري سيب روي مكحل گزيدگي نيش عقرب يا زنبور به درمان كمك موثري مي كند .

ميوه نارس سيب جهت مداواي اسهال مفيد است . خوردن سيب قبل از خواب كمك موثري در راحت تر خوابيدن است .

اگر حداقل 3 عدد سيب در روز بخوريم ، خطر مرگ ناشي از بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهيم. سيب به دليل بافت گياهي اي که دارد، مي تواند 14 درصد خطر مرگ ناشي از گرفتگي رگهاي بدن را کاهش دهد.

يک سيب متوسط داراي 3 گرم الياف است الياف مي تواند فشار خون و چربي خون را کاهش دهد. همچنين سيب براي سلامتي دندان بسيار مفيد است

توضیحاتی روان پیرامون لنف

بطور كلي سيستم خدمات رساني به سلول ها به شرح زير مي باشد

خوني كه در در داخل مويرگ هاي ريز كنار سلول ها حرکت مي كند چند عمل مهم انجام مي دهد

1-   رساندن آب و مواد غذايي و برگرداندن مواد زائد 2- رساندن اكسيژن و گرفتن دي اكسيد كربن 3- رساندن هورمون ها براي بافت هاي خاص و يا گرفتن هورمون هاي خاص از سلول هاي خاص و بردن آن به بافت هدف مثل گرفتن هورمون هاي هيپوفيز و رساندن به بافت هاي بدن 4- ثابت نگه داشتن دماي كلي بدن در همه نقاط بدن .

2-   سيتسم اين كار به گونه اي است كه اين مواد ( آب و مواد غذايي و هومون ها و ساير )از جدار مويرگ ها عبور كرده و به فضاي بين سلول ها رفته و به روش هاي گوناگون بسته به نوع مواد جذب سلول ها مي شوند

3-   برگشت مواد هم به همين صورت مي باشد

اما در برگشت - بعضي مواد مثل چربي هاي درشت و تركيبات ديگر بعلت درشت بودن نمي توانند از جدار مويرگ ها عبور كنند . كه براي برگشت اين مواد رگ هايي كه منفذهاي درشت تري دارند وجود دارد به اسم رگ هاي لنفي كه براحتي از ديواره ي انها ذرات درشت عبور كرده و در مسير خود در تقاطع هايي به رگ هاي خوني متصل شده و به خون ريخته مي شود .

بقيه توضيحات تخصصي تر در پايين آمده است .

لنف

حتمن اسم لنف و گره های لنفاوی به گوشتان خورده و شاید براتون سئوال شده باشه که چیه ؟

 

لنف مایعی تست که بوسیله رگ های لنفی از بافتها  جمع آوری شده به خون ریخته می شود .

 

منشا لنف از مایعی است که در فضاهای بین سلول ها

قرار داشته که از طریق حدارمویرگ ها تراوش شده به

اضافه پس مانده های متابولیکی و فضولات سلولی که

به خاطر درشتی قادر به برگشت به مویرگ ها نیستند در

عوض براحتی از جدار رگ های لنفی عبور کرده و در

قنات صدری به خون می ریزند

 

بطورکلی لنف مایعی است شبیه خون که گلبول قرمز و

پلاکت ندارد

شاه ششماد قدان خسرو شيرين دهنان

                                 كه به م‍‍ژگان شكنند قلب همه صف شكنان

برگ سيز

حافظ

تو و طوبي و ما وقامت يار        فكر هر كس به قدر همت اوست

اگر فكر مي كنيد كه مغلوب هستيد ، هستيد . اگر فكر مي كنيد شهامت نداريد ، نداريد . اگر دوست داريد كه ببريد ، ولي فكر مي كنيد كه نمي توانيد ، تقريبا واضح است كه      نمي توانيد . اگر فكر مي كنيد كه مي بازيد ، باخته ايد . براي اين كه ما از جهان در مي يابيم كه موفقيت با اراده آغاز مي گردد و اراده همه اش در حالت ذهني است

عوامل موثر در سنگ کلیه

مصرف زیاد چای پر رنگ - ریواس- چغندر و برگ چغندر - کاکائو و همچنین افراط در مصرف ویتامین سی و لبنیات ( کلسیم ) شرایط را برای ایجاد سنگ کلیه مساعد می کند

عوامل ایجاد کننده سنگ کلیه

۱- افزایش غلظت املاح در ادرار

۲- کم خوردن مایعات

۳- عفونت دستگاه ادراری

۴- عدم تحرک فیزیکی بدن بمدت طولانی

۵- انسداد مجاری ادراری

۶- هیپرپاراتیروئیدیسم که باعث افزایش دفع املاح کلسی می شود

۷- اختلال متابولیک

سنگ های حوچک با درد نسبتا شدید ( قولنج کلیوی ) دفع می شود

سنگ های بزرگ دف نشده باعث زخم شدن مخاط کلیه شده لذا در ادرار خون دیده می شود