سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون آموزش زیست شناسی گرگان
این وبلاگ به منظور تبادل اطلاعات و آموزش زیست شناسی برای علاقمندان راه اندازی شده است.
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ
کانون آموزش زیست شناسی گرگان جزوات کمک آموزشی زیست شناسی خود را با ویرایش جدید جهت تهیه دانش آموزان برای افزایش اطلاعات ، مفاهیم زیستی، تقویت المپیادی و کنکوری آماده فروش نموده است .علوم زیستی و بهداشت شامل شرح کامل متن به همراه پاسخ خودآزمایی ها، فعالیت ها و نمونه سئوال آزمون های پایانیزیست شناسی و آزمایشگاه(1) سال دوم تجربی شامل شرح کامل متن، بررسی اشکالات کتاب، توضیح تصاویر ونمودارها به همراه پاسخ به فعالیت ها و در پایان تست های کنکورزیست شناسی و آزمایشگاه(2) سال سوم تجربی شامل شرح کامل متن، بررسی اشکالات کتاب، توضیح تصاویر ونمودارها به همراه پاسخ به فعالیت ها و در پایان تست های کنکورزیست شناسی پیش دانشگاهی سال چهارم تجربی شامل شرح کامل متن، بررسی اشکالات کتاب، توضیح تصاویر ونمودارها به همراه پاسخ به فعالیت ها و در پایان تست های کنکورجزوه نمونه سئوالات تستی جهت آمادگی کنکور سراسریجزوات نمونه سئوالات امتحانات نهایی زیست شناسی سوم تجربی در دو نمونه بدون پاسخ و به همراه پاسخعلاقمندان می توانند جهت تهیه (خرید) به گرگان-پاساژ قابوسیه-چاپ سازگار مراجعه نمانید.


موضوع مطلب :

          
یادداشت ثابت - پنج شنبه 92 مهر 19 :: 8:20 صبح

کتاب های زیست شناسی دهم یازدهم و دوازدهم کانون آموزش زیست شناسی گرگان به صورت تمام رنگی 

اماده تحویل!!!




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 101 آبان 29 :: 11:24 عصر

به اطلاع دوستان ، همکاران و دانش آموزان عزیز می رساند. فعالیتهای کانون آموزش زیست شناسی گرگان در این وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد. 




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 101 آبان 29 :: 11:21 عصر

به علت کاهش سطح بارگذاری مطالب و عدم توفیق در بارگزاری تصاویر مربوطه از این پس مطالب این وبلاگ در وبلاگ کانون آموزش زیست شناسی گلستان به آدرس

ebijokar.blogfa.com ارائه می گردد.




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 92 دی 9 :: 10:21 عصر
جیمز راتمن، رندی شکمن از آمریکا و توماس زودهوف از آلمان که هر سه در دانشگاه‌های آمریکا تحقیق می کنند بطور مشترک برنده جایزه امسال شده‌اند.این آکادمی جایزه امسال را به سبب "کشف سیستم تنظیم خودکار نقل و انتقال وزیکل‌ها در سلول" به این سه دانشمند داده است.جیمز راتمن 62 سال دارد و استاد دانشگاه ییل است، شکمن 64 ساله در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی تحقیق می‌کند و زودهوف از سال 2008 به دانشگاه استنفورد ملحق شده است.پروفسور شکمن در بیانیه ای که منتشر کرد گفت: "اولین واکنش من این بود؛ وای خدای من.""البته دومین واکنش من باز هم همین بود."کشف این سه دانشمند تاثیر بسیار مهمی در شناخت مکانیسم انتقال مواد (از جمله هورمونها و آنزیمها) به داخل و خارج سلول دارد و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای دستگاه عصبی، بیماری‌های سیستم ایمنی و دیابت تحولی ایجاد کند."هر سلول مانند کارخانه‌ای است که مواد مختلفی تولید می‌کند و این مواد به خارج سلول حمل می‌شوند مثلا انسولین در داخل سلول ساخته می‌شود و بعد از داخل سلول به جریان خون منتقل می‌شود؛ یا مواد شیمیایی که ناقل عصبی (نوروترنسمیتر) نامیده می‌شوند از یک سلول به سلول دیگر حرکت می کنند. این مولکول‌ها در بسته‌بندی‌های کوچکی حمل می‌شوند که به آنها وزیکل می‌گویند."به گفته کمیته نوبل پروفسور شکمن گروهی از ژنها را کشف کرد که برای نقل و انتقال وزیکل‌ها ضروری هستند، پروفسور راتمن نشان داد پروتئین‌ها چگونه به غشا هدف متصل می‌شوند (مثل غزنی که دو طرف زیپ را به هم وصل می‌کند) و پروفسور زودهوف کشف کرد وزیکل‌ها چگونه با دقتی شگفت‌انگیز محتوای خود را آزاد می‌کنند.این سه نفر برنده 1.25 میلیون دلار (هشت میلیون کرون سوئد) جایزه نقدی شده‌اند. جایزه امسال به دلیل بحران اقتصادی دو میلیون کرون کمتر از مبلغی است که از سال 2001 تاکنون پرداخت شده است.بر اساس سنت آکادمی نوبل، جایزه این سه دانشمند روز 19 آذر (10 دسامبر) در مراسمی رسمی در استکهلم به آنها اعطا می‌شود.دهم دسامبر سالمرگ آلفرد نوبل بنیانگزار این جایزه است که در سال 1896 درگذشت. منبع سایت مجله پزشکی مادر


موضوع مطلب :

          
یکشنبه 92 مهر 21 :: 10:27 صبح

فرارسیدن بهار معرفت و آموزش و سال تحصیلی جدید را به همه همکاران و دانش آموزان محترم تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت برای شما عزیزان را دارم.

اگرچه هر سال تصمیم به خلق حماسه در آموزش می گیریم ولی اراده عمل به تصمیم معمولاً ضعیف بوده و احتمالاً به هدف اولیه به طور کامل نمی رسیم.بهتر است آرزوها را بر اساس توانایی هایمان و دست یافتنی ترسیم کنیم و با تلاش و برنامه ریزی به هدفمان برسیم. ان شاءالله تعالی




موضوع مطلب :

          
شنبه 92 مهر 6 :: 12:5 عصر

و همچون شما برادرانم وخواهرانم من از همه شما می خواهم که همیشه دعا کنیدکه اسلام پیروز شود وامام امت سلامت باشد ویادتان نرود که همیشه سرنمازهایتان امام و رزمندگان را دعا کنید و از خداوند بخواهید که هر چه زودتر اسلام پیروز شود و از شما می خواهم که اگر من در زندگی باعث ناراحتی شما شده ام مرا به بزرگواری خودتان ببخشید و همچون توای مادر که اگر در زندگی نتوانستم خواسته­های شما را برآورده کنم من را ببخشید زیرا انسانها احتیاج به بخشش دارند. همگی شما را به خدای بزرگ می سپارم موفق باشید          ان شاءالله.


((خدایاخدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار))




موضوع مطلب :

          
شنبه 92 شهریور 23 :: 11:0 عصر

مادرجان اگر خواست خداوندبود که من شهید شوم افتخارکن که فرزندت را در راه خدا داده ای و دستهایت را به آسمانها بلندکن و بگو ای خدا این هدیه­ی ناقابل را از خانواده ما قبول کن! ومن انتظار دارم که در مرگ من گریه بلند نکنید، گریه طوری باشدکه دشمن را شاد نکند؟ این را هم بدانید که خداوند هر موقع که بخواهد بنده اش رامی­گیرد پس جای هیچ گونه اعتراضی نیست(والسلام).


ادامه دارد....




موضوع مطلب :

          
جمعه 92 شهریور 22 :: 11:0 عصر

آنروزها که شهدای گمنام دل تنگی خودشان را با زمزمه های عارفانه و درخلوت با پروردگار، در میان سنگرهای کوچک ودرزیر آتش گلوله های دشمن بعثی به منصه ظهور می گذاشتند تصور نمی کردم که روزی باید درباره گمنامی فاتح خوبیها وصلابت همچون کوه آنها با زبان شعر سخنی گویم اما این غزل را به یاد همه شهدای گمنام و تقدیم به دوستداران ورهروان آنها می نمایم.

 
ای فاتح خوبیها گمنام تویی یامن؟
شوریده دل شیدا گمنام تویی یامن؟
برگشتی ازآغوش خاموش بیابانها
کردی به دل ما جا گمنام تویی یا من؟
یک کوه صلابت بود ، تابوت تو بردوشم
هم وزن شقایقها گمنام تویی یا من؟
درعاشقی ومستی صد گونه خطر کردی
دریا دل بی پروا گمنام تویی یامن؟
من درقفس خویشم ، درفکرپس وپیشم
تا فارغی ازاینها گمنام تویی یامن؟
من همنفس درد و اندیشه بیمارم
تو هم سخن زهرا گمنام تویی یامن؟
از آبروی نامت برمحو گناهنم
شد روزنه ای پیدا گمنام تویی یامن ؟

 

منبع: سایت فاصله ها




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 92 شهریور 21 :: 11:0 عصر

با درودبه تو ای مادر مهربانم که این همه زحمت را برای من کشیدی و من را از کوچکی با ناز ونعمت بزرگ کردی، امیدوارم که خداوند شما را سلامت بدارد که بتوانید با فرستادن فرزندانت به جبهه ها خداوند را از خود خوشنود سازید. مادرجان ببین زینب چطوردر آن زمان تنها بود و هیچ کس را نداشت جزخدا!! با آن همه گرفتاریهای چطور در مقابل مشکلات مقاومت کرد!! شما ای مادرها باید از زینبها درس بگیرید؟ پس توای مادرکاری بکن که خداوند از تو راضی باشد.امیدوارم که با کارهای خوب خود فاطمه زهرا را خشنود سازید ان شاءالله تعالی.


ادامه دارد...




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 92 شهریور 20 :: 11:0 عصر
1   2   >   
پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 1
  • کل بازدیدها: 354156
امکانات جانبی